2012. október 8., hétfő

Lótrágya

Sikerült beszereznem pár kiló lótrágyát a kertembe. Nem volt olcsó, de megérte. Nagyon jól néz ki :)






A képen nem tűnik soknak, de eléggé sokáig tartott betalicskázni a kertbe. Igaz közben a komposzthalmokat is rendeztem. Raktam mindegyikbe, mert állítólag nagyon jól beindítja a komposzt érését. Volt a lótrágyában jó sok giliszta, ami igazán biztató, ennyit már régen láttam egy kupacban. Találtam jó sok pajort is benne, amiket lehetőség szerint igyekeztem elpusztítani. Majd remélem a vakondjaim is segítenek az irtásukban. Jó sok vakond van nálam, legalább veszem valami hasznukat.
Nagyon ráfért már a kertemre egy kiadós talaj feljavítás, pár évig ezzel sem lesz gondom. Amit idén nem használok fel, és a komposzthalmokba se fért már el, azt ilyen trapéz alakú prizmákba raktam és lefedtem földdel:



Valahol olvastam, hogy tököt kell rá ültetni, ami a nyári évszakokban is jól leárnyékolja, így gátolva a kiszáradását.
Ültettem rá egy kis mustárt, nagyon jól néz ki:

5 megjegyzés:

  1. Mi tegnap hoztunk anyutól pár talicska földes tyúkganét, és belekevertük a tavalyi maradék komposztba, Amint kikerülnek a kertből a vetemények, megy rá a földre, tavaszig remélem, hogy megszelídül, nem fog égetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lesz az:) Úgy tudom, hogy a tyúkgané nagyon tömény, azért égethet helyenként. Ha megfelelően felhígítjátok, akkor nem lesz baj. Valahol olvastam is róla egy cikket, de most nem találom.

      Törlés
  2. Szia!
    Nem aggaszt a pajor "fertőzés"? Vajon minden ömlesztett (háznál vásárolt) trágya hemzseg a kártevőktől, vagy ez egyedi eset lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Az igazság az, hogy annyira nem aggaszt. Egyrészt megöltem amit lehetett, másrészt tele van vakonddal a kertem. Kicsit szabadjára engedem őket, hagy egyék ki az esetleges még maradt pajorokat.
      Hát szerintem van rá esély, hogy elég sok fertőzött. Ha csak egy kevés is van a kertben ahol a trágyát gyűjtik, az biztosan mind a trágyában fog kikötni. Én már tapasztaltam, hogy a komposzthalomba is behúzódnak télire. Gondolom ott meleg van, meg van élelem is azért. Viszont ha sok a vakond, akkor kieszik a trágyából az ilyesfajta nem kívánatos jószágokat:)

      Törlés
  3. A mustár talajfertőtlenítő is:'mustár gyökérzete biológiailag aktív anyagokat választ ki, amelyek pusztítják a talajlakó kártevőket. Lényegében talajfertőtlenítőként funkcionál.'

    VálaszTörlés