2013. április 9., kedd

Lemosó permetezés

Végre sikerült elintéznem a lemosó permetezést a gyümölcsösben. Szőlőben csak 4 tőkére használtam, a maradék pár száz tőke rezisztens. Remélhetőleg bírni fogják ezt az extra csapadékos időjárást is. Mindenesetre kapnak rá esélyt, hogy kipróbálhassák az ellenállóképességüket :) Nagy kő esett le a szívemről, mert a kertemben állandóan fúj a szél, meg mostanában az eső is állandóan esik. Nem tudtam mikor tudom ezt a fontos dolgot nyélbe ütni.  Most teljesen jó volt az idő, még permetezésre is megfelelő. A szilva és az őszibarack még hátra van. A szilva még alszik, nem pattannak a rügyei. Az őszi kicsit előrehaladottabb, de őt még  metszenem is kell.  Utoljára maradt, tekintve hogy pirosbimbós állapot az ideális idő a metszésre. Bár egyesek szerint ez a nézet már elavult, de én még egyenlőre konzervatív vagyok. Lényeg, hogy a többi fa kész. Ők már eléggé ébredeznek, nem akartam túl későre halasztani ezt a dolgot. Bálint gazda szavaival élve: "Aki ezt a permetezést idejében és gondosan elvégzi, annak a tavasz és a nyár folyamán sokkal kevesebb gondja lesz a kertjével, mint aki ezt a lehetőséget elmulasztja." Bordóilével lemosóztam, szerintem ez az egyik legjobb gombabetegségek ellen. Idén pedig a sok eső miatt ez nagyon fontos! Biokertben is engedélyezett. Méghozzá Bordóilé Nano SC-t használtam. A boltban azt mondták nekem lombos állapotban sem okoz perzselést. Itt olvashattok róla egy leírást. Azért nem akartam túlságosan elkésni vele, biztos ami biztos alapon. Meg a dobozán sem ajánlják, hogy lombos fákat permetezzünk vele. Mindenképpen rügypattanás után akartam permetezni, mert akkor már erősebb a kórokozók élettevékenysége, jobban hat rájuk a szer, ezért várok még a szilvával.


A továbbiakban már majd csak csalánlével és zsurlólével engedélyezett a permetezés a kertemben. Indokolt esetben tavasszal esetleg még Nevikénnel. Ez egy olajos mészkénlé, és szintén engedéyezett a biokertekben is. Tavaly nagyon jót tett a körtefáimnak. Teljesen kivirultak tőle, pedig már leveles állapotban voltak.  Teljesen kipusztultak a körtelevélbolhák, és szép zöld színe lett a leveleinek. Főleg rovarkártvők gyérítésésre használják. Erről pedig itt egy jó leírás: Nevikén. Arra kell vigyázni, hogy 20°C fölött és tűző napsütésben ne permetezzünk vele, mert a kénnek ilyenkor perzselő hatása van.

2 megjegyzés:

  1. Mi olajos mészkénlével végeztük a lemosót, mindig azzal szoktuk.

    VálaszTörlés
  2. Az is jó, csak én akartam valami szélesebb spektrumú gombaölőt is, és ez a Bordóilé. A sok csapadék miatt kicsit aggódom a gombás fertőzések miatt. A tietek hasonló a Nevikénhez, lehet én is bevetem még azt is később. A mészkénlé inkább bogarakra jó, de reménykedem hogy arra nekem nem lesz szükségem. Aztán majd meglátjuk. Úgy nézem az is használható később is. A mészkénlé is használható biokertben úgy nézem, de azért ezeket sem akarom túlzásba vinni, csak amit muszáj

    VálaszTörlés