2013. november 20., szerda

Mézontófű

Ahogy tavaly beharangoztam kipróbáltam idén a mézontófüvet. Nem volt sok időm nyáron a blogírásra, ezért sikerült csak most megírnom a tapasztalataimat. Legalább tudok mutatni nektek egy két napsütéses fotót, ebben a borongós őszi időben. Először is itt egy szép kép a veteményről:


És tényleg szeretik a bogarak is. Nem tudom ez milyen, nem méh az biztos. Remélem hasznos:


Igazából nagyon szép növény, szép virágai vannak. Remélem látszik a fotókról is. Akinek nem jön be a mustár az használhatja a mézontófüvet helyette. Zöldtrágyanövény, javítja a talaj minőségét, elősegíti a morzsalékos talajszerkezet kialakulását. A gyökérzete behálózza a talaj felső rétegét, ezáltal csökkenti a talaj kötöttségét. A mézontófű sűrű, bundaszerű borítást ad, ezáltal jó gyomelnyomó. Ciántartalmú bomlástermékei pedig távol tartják a fonálférgeket, és emellett elég dekoratív is. Szóval egy szó mint száz érdemes vele foglalkozni.
Összességében csak jót tudok írni a mézontófűről. Ezen a fotón látszik, hogy magtermesztésre is használható:


Eléggé drágán sikerült beszereznem a magját, ezért merült fel hogy kipróbálom vajon nekem sikerül e.  Sikerült! Nyilván így már zöldtrágyanövénynek nem használható. A kimagozott növényt a helyén hagytam és később elvetette magát, alatta már kel az új nemzedék. Felhasználható máshol vetésre is. A technológia meglehetősen egyszerű, a felmagzott szárakat egyszerűen el kell teríteni a leendő helyére, és betaposni a földbe. Egy kis eső után már ki is kel. Legjobb zöldtrágyanövényként a hatásfoka, ha kb 20 centis korában beforgatjuk a földbe, és újra vetjük. Ezt a fagyokig többször is eljátszhatjuk. Így nagy mennyiségű szerves anyag halmozható a földbe. Ha így akarjuk használni, akkor erre a célra jobb a mustár, mert erőteljesebb a növekedése, és jobban bírja a hideget is. Ősszel már kártevői sincsenek. Itt írtam róla korábban: zöldtrágyázás, mustár


2 megjegyzés:

  1. De jó neked, én valamit nagyon elbénáztam, mert nem kelt ki. Pedig tényleg nagyon hasznos növény, a szépségén túl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem te bénáztad el, mert mindenképpen kikel. Max akkor nem, ha nem kap vizet, de akkor mihelyt esik az eső már kel is. Szerintem rossz lehetett a mag amivel próbálkoztál. Én a mezőgazdasági boltban vettem egy kis csomaggal.

      Törlés