2013. december 13., péntek

Téli virágzás

A tél kezdetén kedvenc kaktuszaim és orchideáim megleptek egy kis virágzással. Így egy kicsit könnyebb elviselni ezt a rossz borongós időt, ami ma is volt. Remélem nektek is tetszik majd.
A legelső kép a mammillária plumosám. Olyanok a tüskéi, mintha madártollak lennének. Nála nem kunszt az őszi-téli virágzás, mert a déli féltekéről Dél-afrikából származik. Náluk ilyenkor van nyár:
 

Jó nagy már ez a példány, 43 cm-es cserépben van, és lehet kb 7-8 kg. Kicsit nehéz mozgatni, tekintve hogy nincs jó fogása a cserepének sem. Mindig gond van a virágzásával, mert akkor akar virágozni, amikor már nálunk sok esetben nagy a fagy: A fagyokat meg nem bírja. Ha meg beviszem a meleg szobába, akkor elmarad a virágzása. De most hála a jó kis ősznek, legalább 1 hónapja virágzik.
Itt egy másik mammillária, az ő becsületes neve hahniana. Neki inkább tavasszal kellene virágoznia, de látva a többit ő se akart lemaradni. Pár hete már lehet benne gyönyörködni:


Itt pedig egy gymnocalicyum:

Itt egy pozsgás bontogatja a szirmait, aminek nem is tudom a nevét. Mindenesetre érdekes virágai vannak:


Itt pedig a dendrobium phaleonopsisaim virágoznak. Náluk is ez a szokásos időpont:




Sikerült napfényes időben fényképeznem őket. Mennyivel jobb kedvem lett, hogy nézegettem ezeket a képeket. Azt hiszem ilyenkor is fontos a napsütés. Jobb híján nézegessétek itt a napos képeket, aztán reménykedjünk, hogy előbb utóbb nálunk is süt majd a nap.
Ez pedig a másik fajta dendrobiumom. Rajta kevesebb virág szokott lenni, mint az előzőn. Szóval nála ez a normális, hogy csak 2 virág virágzik egyszerre:




10 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek! nagyon szeretem a kaktuszokat, de nincs velük szerencsém. Így hát felhagytam a vegzálásukkal és most már csak másnál csodálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig örülök a kaktusz rajongóknak! A többség az orchideákat kedveli. Nekem van pár fajta kaktusz, nem nehéz velük, az orchik sokkal kényesebbek. Igaz néha elpusztul belőlük telente néhány, dehát ezt nem lehet kivédeni. Általam tapasztaltabbak is ezt állítják, én meg elhittem nekik:) Majd az igazi virágzás dömping tavasszal lesz, majd felrakok akkor is néhány képet, ha már így kedveld őket.

      Törlés
    2. Várom, köszönettel! :)

      Törlés
  2. Nagyon szépek. Gratulálok!
    Bevallom én nem szeretem nagyon a kaktuszokat, de ami szép az szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Örülök, hogy tetszenek. Én sem szerettem őket, amíg tizenegynéhány évvel ezelőtt nem kaptam ajándékba egyet. Azóta rájöttem milyen szépek, és már én is beszereztem párat :) Sőt már magot is vetettem belőlük. Azok voltak nyáron a kertben:)

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elütöttem egy betűt, naná, hogy utólag nem lehet javítani, de a törlés is elég vicces így..

      Törlés
    2. Én ki tudnám törölni, de nekem tetszik :) Ha kitörölném elveszítené az értelmét a második hozzászólásod

      Törlés
  4. Nahát, az első képről azt hittem, hogy egy nagy tál Raffaello..:)

    Ki gondolná a pasikról, hogy ilyen törékeny virágokban gyönyörködnek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Raffaello helyett annyira nem lenne jó, bár még sose kóstoltam :)
      Nem tudtad, hogy a pasik gyönyörködnek a törékeny dolgokban? Én például nagy rajongója vagyok a herendi porcelánoknak is :)
      Amúgy a kaktuszok annyira nem törékenyek. Ez a fajta például képes 50 fokot tűző napsütésben elviselni. Nyáron forró a földje, de szó szerint.

      Törlés