2014. április 25., péntek

Palántáim

A palántáimról nem sok szót ejtettem idén még. Itt van róluk egy március végi felvétel:


Kicsit sűrűre sikerült a vetés. Nem nőttek túl nagyra, ezért is gondoltam, hogy minél hamarabb kiültetem őket. Az első szerencséseket (vagy éppen szerencsétleneket) kiültettem a hétvégén. Élvezhetik a megnagyobodott életteret, és az éjszakai hidegeket is. Azért remélem majd túlélik ezt a kísérletet, sőt jó nagyra nőnek. A mulcsozás még elmaradt, mert rengeteg a csiga  kertben, előbb meg kell hogy erősödjenek. Különben úgy járok, mint tavaly: Mulcsozás  Igyekeztem betartani ebben a bejegyzésemben megfogalmazott elveket: Paradicsom ágyás a biokertben Szóval van az ágyásban vöröshagyma, fokhagyma, zeller, karalábé. Lesz majd még benne büdöske, kapor (reméljük kikel), körömvirág.
A neten láttam egy újfajta locsolási technikát, gondoltam kipróbálom. Ezért pár palánta mellé perforált üvegeket raktam, ilyeneket:


Most annyira még nem kell (teljesen elázott a kertem a mostani esős időben), de gondoltam ezt időben be kell építeni, később már nem szeretném megbolygatni a gyökereket.


És végül így nézett ki az ágyás ültetés után:


Reméljük beválik. Egyenlőre csak tesztüzemben csinálom. Szeretek mindent kipróbálni először mielőtt beindítom a nagyüzemet. A paradicsomok elég kicsikék, de már lassan 1 hete vannak a kertben és még él mindegyik. Azt nem mondom, hogy túl sokat nőttek azóta, de remélhetőleg majd beindulnak. Gyökerük az viszonylag sok van. Szóval ha még pár hétig nem találnak rájuk a csigák, akkor nem lesz gond.

7 megjegyzés:

  1. A saját növényről származó magokkal mit csinálsz télen, vagy addig, amíg palántanevelésre el nem veted? hol kell tartani, hogy ne kezdjen csírázni? Vagy egész télen hadd nőjön valami meleg, világos helyen a kiültetésre kerülő palánta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem írok erről egy posztot a napokban. Majd figyeld a blogot. Képekkel könnyebb lesz bemutatni. Egyik ismerősömtől hallottam a módszerről és elég jól bevált. Nagyon egyszerű és nagyszerű :)

      Törlés
    2. Ha egy száraz, helyen tartod akkor nem kezd el csirázni. Vagy ha sok helyed van akkor lehet télen is palántát nevelni és akkor nagyobbak lesznek mire kiülteted. Én is ezt tettem, nem mind ha lenen helyem. Idén nem fogom olyan mennyiségben mint most tettem.

      Törlés
  2. A palánta nálam nem sikerült igazán. Itt is sűrű, és meglepte a lisztecske. Gyorsan letakarítottam és kiültettem.
    Az öntöző üveg az jó, csak én fordítva ismerem. A száját leásni tető nélkül, vagy kifúrt tetővel. Alját levágni. Az van felfelé. Ott könnyű a vizet betölteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sem az igazi a palánta. Nem nagyon akarnak nőni. Lehet hogy hideg van? Nem lepte meg semmi az enyémet, de nem is nagyon fejlődik. Amik bent vannak azok sem nagyon.
      Én így láttam egy fotót a neten az öntözőüvegről. talán így is bele tudom önteni a vizet:)

      Törlés
  3. Nem nagyok azok a lyukak? Nálam annyi csiga van, hogy a kiültettet paradicsomjaimat is szét rágták ilyet még sosem tapasztaltam. Irtom őket ahol érem, de ha nem lesz egy száraz,meleg nyár akkor elég sokat fogok küzdeni velük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy nagyok e. Majd csinálok kisebb lyukakkal is a teljesség kedvéért, és akkor meglátjuk :)
      Nálam is sok a csiga, de egyenlőre még nem találták meg a palántákat. Tavaly sajnos pont így jártam én is. Akkor lucernát raktam a palátáim tövéhez, hogy ne száradjon ki, és oda telepedtek a csigák. Idén már nem követtem el ezt a hibát:)

      Törlés