2014. november 26., szerda

Szilvafa kivágás

Kivágtam pár napja a szilvafámat. Nem volt túl jó fajta. Amikor a környékbeli kertekben a fák roskadoztak a termések alatt, ezen csak pár szem volt. Az is lehet hogy csak öreg volt már. Akárhogy is, úgy döntöttem csak fölöslegesen foglalja a helyet. Inkább ültetek a helyére másikat, ami majd remélhetőleg terem is. Kinéztem pár fajtát, valószínűleg  Stanley, vagy valamilyen ringló lesz a befutó.
Sosem vágtam még ki fát, eddig csak ültettem. Kicsit nagy meló volt, de azért sikerült:



Olyan mintha hód rágta volna körbe, pedig nem vettem igénybe a segítségüket. Megoldottam nélkülük a dolgot, bár mikor kezdett kidőlni a fa kicsit félelmetes volt. Hatalmas reccsenésel dőlt el, szerencsére  a megfelelő helyre. Se a kerítést, se a szőlőlugast nem sikerült tönkretennem. A szomszéd körtefáról letört pár kisebb ágat, de egye fene, több is veszett mohácsnál. Tavasszal úgyis le kellett volna metszeni azokat az ágakat.
Kicsit sok gally lett a végeredmény. Egy ideig elleszek amíg eltakarítom az útból:


A mielőbbi szilva termés érdekében úgy döntöttem, hogy még az ősszel elültetem az új fát. Az ültetőgödre már készen is van:


A képen annyira nem látszik, de kicsit nagyra sikerült. Jó dolga lesz az utódnak, mert jó sok érett komposzt fog bele férni a gödrébe.

2 megjegyzés:

  1. Mi egy szilva- és egy körtefától szabadultunk meg idén, mindkettő lehullajtotta gyümölcsit, még mielőtt érkeztünk volna élvezni és leszedni, jó lesz ága-boga rőzsének jövőre tűzrakásnál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát kb. az én szilvafám is így volt. Kapott pár év türelmi időt, de nem élt vele:)

      Törlés