2012. december 8., szombat

Bűzafű II.

Biztos hallott már mindenki a búzafűről, amiből csinálják a búzafűlevet. Ez állítólag egy nagyon egészséges zöldturmix, manapság még a rák gyógyítására is használják. Na mármost gondoltam egyet, hogy én is kipróbálom tényleg olyan jó e. Elmentem a boltba és vettem méreg drágán tönkölybúza magot, mert ebből állítják ám elő a búzafűlevet (Aki nem tudná  csak azok kedvéért írtam le). Mivel ilyen drága volt, gondoltam, hogy utánanézek nem tudok én is termelni belőle vetőmagot. Kiderült hogy az egyik legigénytelenebb búzaféléről van szó. Sokkal igénytelenebb mint akármelyik másik hazánkban termelt gabonaféle. Itt találtok róla egy linket: Tönkölybúza termesztése
Ráadásul pelyvástul vetik, ami azt jelenti hogy még kicsépelnem sem kell. Nosza nekem se kellett több, még a tavasszal elhatároztam, hogy ezt muszáj kipróbálnom Kicsit elkéstem a vetésével, de talán nem lesz gond belőle, majd maximum később lesz aratás.Van időm, pár hét ide vagy oda.



A képeken látszik, hogy nem túl nagy területet foglal el a kertemből. Úgy gondolom igazán megéri kipróbálni mi lesz belőle. Sorokba vetettem, elég sűrűn, ahogy olvastam a cikkben. Elég rossz volt ültetni, mert teljesen átázott a talaj, és elég hideg is volt. Megoldottam a dogot, kicsit sáros lettem közben, de a cél szentesíti az eszközt. Természetesen utána be is takartam a magot, gereblyével, meg ahogy tudtam. Sajnos ebből a tapasztalatból kiindulva, ha nem lesz jobb kicsit az idő, akkor a tél alá vetés nálam idén elmarad. Pedig annyi helyen olvastam, hogy tisztára megjött hozzá a kedvem. Viszont ahhoz egy cseppet jobb körülmények kellenek.
Közben találtam egy remek cikket a búzafű termesztéséről. Ha lesz elég vetőmagom, jöhet a termesztése jövő tavasszal, vagy nyáron: Bűzafű termesztése

2 megjegyzés:

  1. Szia! Örülök, hogy rátaláltam a blogodra! Én idén nyáron fogok először kertészkedni, de már alig várom! :-) A búzafűből mivel csinálsz levet? Csak a búzafűprés jó hozzá, ami csak erre való, vagy mással is lehet? Köszi előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzska!
      Én is örülök hogy ide találtál! Szerintem már kezdd el tavasszal, mert nyárra sok lesz a gaz benne :) Akár a borsót már vetheted is, ha lehetséges a vetés. Mondjuk lehet meg fog fagyni a föld, rossz időt mondanak. A borsó az fogja bírni.
      Az igazság az, hogy még nem is gondolkodtam a bűzafűléről, még a magtermeléssel voltam elfgolalva. Kicsit utánanéztem a témának. Úgy nézem jó áron mennek a búzafűprések, ráadásul műanyag. Állítólag a klasszikus gyümölcscentrifugák azért nem jók erre a célra, mert túl gyorsak, a bűzafűlének lassúbb tekerés kell. Szerintem azért én kipróbálom a gyümölcscentrifugát is, lássuk mi lesz belőle

      Törlés