2013. március 8., péntek

Madarak a téli kertben

Most így a szezon végén írok a kedvenc madaraimról. Mostanra sikerült egy kis képanyagot összeraknom róluk. Korábban mikor jöttem a fényképezőgéppel, huss mindenki elszállt. Nagyon szégyenlősek, nem bírják a fotózást. Eddig nem foglalkoztam velük különösképpen, most télen viszont rákaptam az etetésükre. Nagyon nagy élmény volt! Be kell valljam mindezt önző célből kezdtem el. Gondoltam, ha a kertembe szoktatom őket, akkor majd nyáron segítenek a bogarak, hernyők megritkításában. Most már annyira nem izgat, hogy így lesz e. Persze jó lenne, ha a kertemből tömnék meg az éhes bendőiket, de ha nem így lesz, akkor is megérte foglalkozni velük. Sokféle madár volt a kertben a télen. Az elsők és legszebbek a cinkék. Ők szinte azonnal megjelentek, amikor decemben kiraktam az első étkeket.  Azért nem korábban, mert elég meleg volt a november, gondoltam akkor még nem szorulnak az én eleségemre. Nagy csapatokban jöttek, nekem mégiscsak egy egy példányt sikerült lefényképeznem belőlük. Az első kép régebben készült és jó messziről, de azért látszik rajta a lényeg:


A következő fotónál már kicsit közelebb engedtek, és a petpalackból készült  etetőknél is lefotóztam párat. Kicsit homályos a kép, de lagalább hárman is vannak rajta:


Nagy örömömre, sikerült egy veréb csapatot is megörökítenem. Azt gondolom mindenki tudja, hogy a veréb éppen kipusztulófélben van Európában, éppúgy mint a fecskék. Én se láttam eddig verebet a kertem környékén, a téli eleség csábította oda őket. Amióta ritkábban jönnek a cinkék azóta jönnek gyakrabban a verebek. Nekem az a gyanúm a cinkék kicsit zargatták őket, de ez csak egy sejtés. Itt éppen azt nézik az ágról mikor megyek már arrébb, hogy végre ehessenek:


Legalább 10 főből álló csapat látogatott el hozzám, akkora csiripelést csaptak, hogy még a szomszédba is hallatszott. Itt látható a faggyúgolyó megközelítése a levegőből:



Itt pedig egy akrobatikus fejjel lefelé eszegetés:



Ellátogattak még a télen a kertembe őszapók és rozsdafarkúak, de őket nem sikerült lencsevégre kapnom. 
Kedveskedtem nekik sokféle eleséggel. A sláger leginkább a sima, fekete, kisszemű szotyola és a faggyúgolyó volt. Ezt a fajta kifejezetten nekik készült étket egyáltalán nem kedvelték:


Nemsokára abba kell hagyni az etetésüket, mert több kárt csinálunk vele mint hasznot. Itt egy hivatkozás, ha kicsit jobban érdekelnek a madarak, itt tájékozódhatsz: meddig etessük a madarakat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése