2013. augusztus 23., péntek

Vöröshagyma felszedés

Sikerült a vöröshagyma felszedésével is elcsúszni idén, mint minden mással. Úgy látszik ez az év már csak ilyen. Nem történt baja, mert "szerencsére" nem esett az eső. Nem is tudom mikor esett utoljára, talán 3 hónapja. Ehhez képest még csak pár uborka tő adta meg magát, minden más él. Azt nem mondom, hogy virul is, ahhoz eső is kellene.
De vissza a hagymához. Idén nem volt olyan szép a  termés mint tavaly. Itt a tavalyi beszámoló: hagymaszüret.
Idén ültettem negyedkiló lila-, és negyedkiló vöröshagymát. A lilából ennyi lett:


Sajnos elég kicsik lettek, mint ahogy a fotón is látszik. Ez volt az első lilahagyma próbálkozásom. Azért ki kellene próbálni kedvezőbb évben is. Na majd jövőre! Csak legyünk pozitívak!
A vörösből pedig ennyi lett:


A vörösnek kb. a 80%-át szedtem ki eddig. Lett belőle egy óriási, a többi átlagos méretű. Sokkal jobb, mint a lila, de azért a tavalyi mögött messze elmarad, mind minőségben, mind mennyiségben. Most nem makóit ültettem, hanem valami német fajtát, mert tavasszal ezt lehetett kapni a mezőgazdasági boltban. Sajnos ki vagyok szolgáltatva a kereskedőknek, mert a dughagyma termelésem nem akar beindulni:) Végeztem már érzékszervi vizsgálatot is. A frissen felszedett hagyma, nem erős, inkább édeskés. Tavaly felszedés után a makói méregerős volt. Aztán tárolás közben vesztett az ízéből. Azt hittem a tavalyi aszályos időjárás miatt volt ilyen az íze. Most nagyobb volt a szárazság mint tavaly. Igaz a hagyma fajtája is változott.

8 megjegyzés:

  1. Tényleg kevés lett a lilahagymád, negyed kilóból jóval többnek kéne lenni, bár szerintem a csapadékhiány betett minden növény fejlődésének.
    Nem baj, zsíros kenyérre elég lesz ez is:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, eső az még kellett volna. Bár érdekes, hogy a lila feltűnően rosszabb lett, mint a vörös.

      Törlés
  2. A vörössel én is pont úgy vagyok, mint te. A tavalyi makói méregerős volt, az idei Sturon édeskés. És persze a mennyiség, a minőség dettó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy te is pont ezt figyelted meg, akkor nem a kertemben van a hiba. A tavalyi makói kicsit túlzás volt, de azért ennek is lehetne egy kis íze.

      Törlés
  3. Lilám nincs, de a vörös pont ugyanígy néz ki nálam is. Bár hozzátartozik az igazsághoz, hogy öt sorból kettőt felszedtünk még újhagyma korában mert nem bírtunk ellenállni a kísértésnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább jó helyre került még újhagyma korában :)

      Törlés
  4. Mi is biokertet csinálunk, több-kevesebb sikerrel. A menyem környezetvédelmi mérnök, elhivatottan küzd a vegyszerek ellen. Mindenhol. De valamiért tavaly a paradicsom, az idén a paprika nem sikerült:( De nem adjuk fel:)
    Majd gyakrabban benézek hozzád, hogy te hogyan csinálod!:)

    VálaszTörlés
  5. Gyere csak nyugodtan, szívesen látlak! Én vegyészmérnök vagyok, lehet azért kezdtem el a biokertet. Elég a munkahelyemen a sok vegyszer, nem kell még a kertbe is.
    Ha nem baj, majd néha én is benézegetek hozzád.
    Szerintem a paprikának idén nagyon hiányzott az eső. Még lehet belőle valami, remélhetőleg ott is esett.

    VálaszTörlés