2013. szeptember 20., péntek

Szőlőfajtáim II.

Ez a poszt már hetek óta készül. Most végre kész. Remélem már eléggé kiforrottnak találjátok ti is:) Tavaly már elkezdtem a szőlőim beazonosítását. Hédi bejegyzésének hála sikerült két újabb fajtát is felfedeznem a kertemben. Az egyik a Zalagyöngye, a másik pedig az Oportó. Ha így haladok pár év és az összes szőlőm meglesz. Itt találjátok Hédi írását: Szőlőnevelő és bulihely Ez meg az én tavalyi szösszenetem: Szőlőfajtáim
Itt pedig a kedvenc Medocomról egy jobb kép, mint a tavalyi:


Az igazság az, hogy az idei termés szebb lett, mint a tavalyi. Ez valószínűleg a tavaszi csapadékos időjárásnak volt köszönhető. Az idei szüret pár hete (szept. 7-8)  meg is volt, 175 kg lett.  Nem csináltam vele semmit, eladtuk mint tavaly. Majd talán jövőre. A tavalyi kicsit kevesebb lett, 150 kg körül volt. Ha idén nyáron párszor esett volna az eső, akkor nagyobbak lettek volna a szemek. Talán a képen is látszik, hogy a fürtök most kb 2x akkorák lettek, mint tavaly.
A Zalagyöngye nagyon szép lett az idén. Legalább 3x lefényképeztem ezt a fajtát:


Annyira szép fürtjei lettek, mindig megtetszett amikor elmentem mellettük. Tavaly még ezt a fajtát nem sikerült beazonosítanom. Az íze is olyan volt, mint a kinézete, mézédes.
Ez pedig az Oportóról egy kép:


Az íze és a kinézete teljesen olyan, mint amiről Hédi is beszámolt. Ez a fajta kicsit el volt hanyagolva az én kertemben, csak egyetlenegy tőke van belőle. Amióta felfedeztem, már kezd magához térni. Kiszabadítottam a ránőtt medoc alól, kap már napfényt is. Határozottan jót tett neki a napfény is meg a gondoskodás is. Nagy permetezést nem igényel, csak tavaszi bordói leves lemosót kapott, és remekül el volt vele egész évben. Jövőre már nagyobb lesz a tőkéje, és szebben fejlődik, több termést hoz majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése