2012. augusztus 22., szerda

Augusztusi kánikula

Nem hiszem el, hogy újabb 1 hetes kánikula közepén vagyunk. Csoda, hogy egyáltalán még van növény a kertemben, legalább 3 hete nem esett az eső. Minden ki van száradva, és lefonnyadva:

 
Szegény paprikáim nem nagyon bírják a hőséget, pedig elég szépek voltak mielőtt még átmentünk volna sivatagba.
Ástam egy gödröt egy új komposzthalomnak, mert a régi betelt. És kb. 50 cm mély lett, még a legalján se volt egy csepp nedvesség sem. Csodálkozom, hogy a fáim milyen jól bírják, bár biztosan elég mélyen van a gyökerük. A ciszternám most van kb félig. Azért ez elég jó teljesítmény, tekintve hogy egy locsolás az olyan 200 liter vizet jelent alkalmanként, és már lassan a nyár végén tartunk. Ezen a nyáron pedig rengetegszer kellett locsolnom. Természetesen a kultúrnövényeim néznek ki a legjobban, mert azokat locsolom, de azért nagyon vágynak már egy kiadós esőre. Remélem a lucernám nem fog kiszáradni, mert az elég rosszul néz ki.
A lucernát inkább nem locsolnám ha nem muszáj, mert visszatekintve az évre ki tudja mi jön még ezután, és persze mi lesz jövőre. Átálltam víztakarékos üzemmódra.  Azt hallottam, hogy ezek a száraz és csapadékos időszakok 4 évente követik egymást. Ezek nem túl jó kilátások, bár már elment másfél év, mert a tavalyi ősz se kényeztetett el minket túl sok esővel.

4 megjegyzés:

  1. Mindenhol szárazság van. Minden este öntözök de sül ki minden. Csak vége lesz egyszer.
    Jó munkát a továbbiakban.
    GGy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyula!
      Azért mindenhol nem ekkora a szárazság mint nálunk. Anyukámnak van egy kertje Nógrád megye északi részén, ott már legalább 3x esett míg az én kertemben egyszerse. Viszont nála nem akar beérni a paradicsom. Mindennek van előnye, bár ez már igazán kicsit túlzás, de legalább a kaktuszaim jól érzik magukat a kertben: http://hp-kertem.blogspot.hu/2012/08/kaktuszok-kertben.html
      Sajnos én nem tudok minden este öntözni, de azért igyekszem.
      Köszönöm, és én is további jó munkát kívánok!

      Törlés
    2. Sajnos nálunk sem esett már több hete. És szinte minden elégett. Amit naponta öntözök, az még bírja, de vegetál csak.
      Nézd meg a képeimet itt: http://gyunyikabiokertje.blogspot.hu/

      Törlés
    3. Érdekes, ezen már én is sokat gondolkodtam, hogy az eső mért jobb az öntözésnél. Azt szokták mondnai, hogy azért, mert az esővíz jobb mint a csapvíz. Én például ciszternából esővízzel öntözök, kutam nincs is. Mégis jobb az eső. Talán azért, mert ha esik beborul az ég és jobban hasznosul a víz.

      Törlés