2013. február 22., péntek

Két napos tél

Úgy néz ki mégiscsak összejött a tél alá vetés, mivel kissé havas reggelre ébredtünk ma.


Nem baj, tomboljon csak  a tél, két nap múlva már úgyis tavasz lesz. Legalábbis remélem igazat mondanak az időjósok:


Szóval sikerült a tél alá vetésem, ha csak két napra is. Nagy bánatom volt, hogy tavaly már nem fért bele az időmbe és elmaradt. Hála az idei télnek, most akkor ezt is kipróbáltam. Legalább az újdonsült borsóvetésemnek lesz elég csapadék. Tegnap is vetettem egy újabb adagot. Az időt elnézve kissé vissza kell vennem a tempóból. Nem baj, jó volt már kicsit tevékenykedni a kertben.
Azért vannak jó híreim is. Elsőként kinyílt az egyik gyönyörű amarilliszem. Van még rajta két bimbó, de úgy látom azok majd később nyílnak. Ugye milyen szép?


A másik jó hír, kikelt pár  paprika abból a vetésből, amit február 10-én követtem el. Ültettem még karalábét, és zellert is. A karalábé pár nap  után kikelt, már kicsit meg is nyúlt, ahogy a képen látszik is.



Nem baj, tavaly is ugyanígy nézett ki még ilyenkor, aztán ilyen szép növények lettek belőlük. Ki hinné  :)


A karalábés tálca másik oldalán éppen most csírázgat a zeller is, eddig pihengetett, aztán most megemberelte magát. Ezeket is mind február 10-én ültettem. Itt pedig a paprika első egyedei láthatóak. Felébredtek téli álmukból. Eddig két fajtát ültettem, (fehérözönt és zöld kosszarvút)  mindkettőből keleget már néhány példány:


Eddig a legszebb a saláta. Úgy gondoltam idén azt is megpróbálom palántázni. Igaz nem láttam ilyet még csak fólia alatt, de gondoltam kipróbálom, lássuk mi lesz belőle. Eddig egész jól néz ki:


Ideiglenesen  a kaktuszaim között szorítottam nekik helyet.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép az amarilliszed, az enyém nyárra szokta időzíteni.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszik! Nekem nyáron csak a leveleket növeszti. Van sok, csak kicsit már öregek, nem virágoznak túl gyakran.

      Törlés
  2. Előre vagy. Még semmit nem vetettem. Sok sikert hozzá! És jó termést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen a jó kívánságokat! Hasonlókat kívánok én is neked! Igyekeznem kell, mert még sok a tervem tavaszra, aztán a tavaszi tennivalókat elhalasztani nem lehet, csak elmulasztani.

      Törlés