2012. április 13., péntek

Zsurlólé gombásodás ellen

Első lépésben szerezzük be a szükséges alapanyagot. A zsurlóból csak a mezei jó, mert  a mocsári  zsurló az mérgező. Ha nem találunk ilyen növényt a környezetünkben, semmi gond keressünk fel egy közeli gyógynövény szaküzletet és vásároljuk meg szárított formában. Én szinte csak a szárítottat használom, mert az én kertem környékén nem él meg ez a növény.
1 kg friss, vagy 20-30 dkg szárított mezei zsurlót 3 liter vízben 24 órán át, hagyjunk ázni, majd lassú tűzön fél óráig főzzük. Szűrés és 1:5 arányú esővízes hígítás után száraz időben permetezzünk vele. Magas a kovasavtartalma, fokozza a növény ellenálló képességét, segít a gombás betegségek megelőzésében és visszaszorításában. Jó tavaszi lemosó permetezésre is. Növények kondíciójának javítására évközben is  ajánlatos a használata. 1,5-szeres hígítás esetén jó lisztharmat és monília ellen is. Gombás fertőzések megakadályozására ültessetek a fák köré fokhagymát és metélőhagymát.

Ma én is megpermeteztem, a fáimat zsurlólével. Nincs semmi bajuk, nagyon egészségesek, csak megelőzésképpen kapták a kezelést. Én már több éve használom a zsurlólét, és azt vettem észre főleg úgy hat, hogy feljavítja a növény kondícióját, így ellenáll a gombás fertőzésnek. Ha már kész a baj, akkor kevésbé hatékony, de azért alkalmazzátok akkor is. Kísérjétek figyelemmel, hogy javult e a növények állapota. Ha nem, akkor egyéb módszerekkel is kell próbálkoznotok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése