2012. július 28., szombat

Bazsalikom a fűszerek királynője

Az én kertemben nem ebben a minőségben, hanem mint a paradicsom, paprika és uborka védőnövénye szerepel. A bazsalikom a biokertésznek is elengedhetetlen növénye.
Ezt olvastam egy honlapon: "Amint növekedni és virágozni kezd, olyan erős illatot áraszt, hogy a közelében lévő más növényekről nemcsak a zöld tetűk, hanem az őket telepítő hangyák is eltűnnek." Na erre kíváncsi leszek, mert elég sok hangya van a kertemben, és annyira nem szeretem őket. Inkább károsak mint hasznosak. Mindenbe beleesznek, újabban még a karalábémat is megkóstolták.

És íme virágzik a bazsalikom a paprikák között:


Most kaptam az infót, hogy ha azt akarjátok, hogy sokáig megmaradjon a növény, akkor csípjétek le a virágait. Pedig olyan szépek, és ráadásul vagy 4-5 virágszár is kezdett nőni egy növényen! Viszont ha nem így tesztek, akkor miután elvirágzott, megvénül és elpusztul  a növényetek. Fájó szívvel, de megcsináltam a dolgot, majd a képen gyönyörködöm benne, bár a kertben egy fokkal jobban mutat, mint itt  a képen. És milyen erős az illata! Engem leginkább a borsra emlékeztet. Való igaz, hogy nincsenek a közelében hangyák, lehet hogy nem bírják tényleg? A tetűket már kiölte a kánikula, meg a rengeteg katica.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése