2013. március 10., vasárnap

Paradicsom ültetés

Az előzetes terveknek megfelelően elültettem tegnap a paradicsomot. Ültettem kevés koktél-, kevés balkonparadicsomot, kevés korallt és kicsit több kecskemétit. A kecskeméti  a fő fajtám, az vált be tavaly a legjobban. A balkonparadicsom is a kertbe fog kikerülni, mert az erkélyemen nemigen lesz hely a számára. Szerintem nem fog megharagudni egy kis nagyobb élettérért. Kellett még pótlólagosan ültetnem zöld kosszarvút, mert csak kevés kelt a múltkori február 22-ei ültetésből. A fehérözön az tökéletes, még több is kelt mint amire szükségem lesz.
A paradicsom kb. 5 nap alatt ki is kelt, azóta így néz ki az ültetvény. A legszélére bazsalikomot ültettem, annak kb 3 nap volt a kelési ideje:


Veteményeztem is tegnap a kertben. Újabb paradicsomágyás került előkészítésre, borsó előveteménnyel, és hagymákkal a szélén, mint a múltkor február 17-én. Lassan már elkészül a paradicsomok nyári helye. Ültetek a tavalyi pradicsom ágyásokba is párat, csakúgy próbaképpen. Sok helyen olvastam, hogy a paradicsomnál nem kell vetésforgó, nyugodtan lehet a tavalyi helyére ültetni. A többség azért másik helyre fog kerülni, de azért kíváncsi vagyok a vetésforgó nélküli paradicsomokra is.
Duggattam el negyed kiló lilahagymát, ami kevés lesz, majd még legalább ugyanennyit kell beszereznem. Ültettem még kevés tavaszi fokhagymát, lássuk lesz e olyan mint az őszi. Úgy hírlik az őszi duggatás nagyobb termést ad mint a tavaszi, a tavaszi viszont könnyebben eltartható. Mivel az őszi fokhagyma januárra-februárra megpuhul, célszerű tavasszal is ültetni. Érdemes megtermelni a saját szaporítóanyagunkat, mert elég drága ha boltban vesszük. Itt Bálint gazda egész sokat ír a fokhagymákról: A fokhagyma igényei.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szorgalmas vagy! Mi még semmit sem csinálunk kint a metszésen kívül, annyira sáros, hogy csak síléccel lehet közlekedni a tyúkhúrmentes helyeken. Igaz, abból nincs sok.:(
    A hagymák, borsók, saláták, retkek, répák már lassan egy hónapja sorakoznak, de hiába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondod jól haladok? Nekem mindig az az érzésem, hogy lemaradásban vagyok, még annyi a tennivaló. Nyilván ha nálam is ekkora sár lenne, én se csináltam volna még túl sok mindent. Az én kertem kicsit lejtős, meg egy kicsit följebb is van, így lefolyik a fölösleges víz. Igaz nyáron a záporokból így kevesebb hasznosul, mint nálatok.

      Törlés