2013. április 14., vasárnap

Itt a tavasz II.

Na most aztán már tényleg itt a tavasz! Igaz reggel még hideg volt, de délutánra összeszedte magát az idő. Hihetetlen, hogy kb 1 hét alatt mennyit nőtt minden a kertben. Itt van szemléltetésként a borsó:

Egy héttel korábban

Napjainkban

Szakaszosan vetettem őket az ágyásokba, nehogy egyszerre kelljen majd szedni őket. Eddig nem érték utol egymást. Valaki azt jósolta nekem, hogy úgyis egyszerre teremnek majd. Ne legyen igaza! És egy kis nosztalgia tavalyról. Úgy ki volt száradva a kert mintha csak sivatag lett volna:


Ez a kép csak pár nappal készült később, mint a föntiek, és mennyivel nagyobb a borsó. Pedig idén hamarabb sikerült elültetnem. Szörnyű, hogy le van maradva minden.
Vetettem facéliát (mézontófüvet), el is ültettem ma. Remélem beválik mint a mustár, de ha jobban az se probléma. Ültettem ma Jánosnapi retket. Tavaly későn ültettem, eléggé hamar elfásodott. Viszont amit meg lehetett enni az jó volt. Kicsit más mint a szokásos retek, barna a héja és nagyobb is.
Kiültettem az első négy tő saját szaporítású levendulámat. Képet elfelejtettem csinálni róla, majd később pótolom.
Végezetül pedig bizonyítékom is van rá, hogy itt a tavasz:


4 megjegyzés:

  1. Én is most ültettem levendulát, mert kaptam egy csokornyit földlabdásan. De van a kertben, csak az is kevéske virágot hozott még. Olyan, de olyan szép díszeket láttam belőle készítve, nagyon jó lenne, ha jó sok teremne majd nálam is. Bár ahhoz biztos évek kellenek. Pfff én még most sem tudtam ültetni, nem lett még szántatva sajna...talán jövőhéten...(mármint borsót, meg ilyeneket)

    VálaszTörlés
  2. Vannak olyan levendulabokrok amik óriásira nőnek. Olyat kellene beszerezned, azok szerintem pár év alatt is nagyok lesznek.
    Az én kertemet nem lehet szántani, mert nem férne el a tarktor, tele van midenfélével. De már a kapun se tudna bejönni, mert ott van a lugas. Ennek is van előnye, egy részét még az ősszel fel kellett ásnom, hogy most ültethessek:) Szerintem behozzák a növények, még csak pár hete indultak el. Hiába ültettem már februárban a borsót, sokra nem mentem vele. Igaz káruk se származott belőle, legalább haladtam azzal is.

    VálaszTörlés
  3. Befogják hozni a lemaradást, csak eső kellene.
    A facélia nagyon szép illatos növény. Régebben volt nekem is.
    az a baj, csak kilósban lehet magot venni. Akartam az idén is vetni.
    Majd legközelebb.
    A korai vetés az nem baj. Csak most az a két hét az nagyon rosszkor jött. Sebaj. Ne csüggedj.
    Jó munkát!

    VálaszTörlés
  4. A borsók már nagyon igyekeznek:) Azóta már kel a facélia is. Mezőgazdasági boltban lehet 50g-sat is kapni.

    Köszi, és jó munkát neked is!

    VálaszTörlés