2014. november 5., szerda

Füge

Már régen írtam a fügefámról. Nyár elején  még elég kicsike volt, bár jót tett neki, hogy télen nem fagyott el:


Idén, gondolom a sok eső miatt, nagyot nőtt a szentem. A krumplinak a paradicsomnak, meg szinte  semminek sem volt jó ez az év. A füge viszont nagyon szerette. Itt ültettem két éve: Füge. És ez lett belőle mostanra:


Kevés termést is hozott őszre:


Legalább meg tudtuk kóstolni. Mennyei csemege, a legelső szem az nagyon ízlett. Egészen más íze van, mint amit a boltban lehet kapni aszalt formában. Bár én azt is szeretem. Ez nem annyira édes, viszont jó az íze, semmihez sem tudnám hasonlítani.

2 megjegyzés:

  1. Ó, szép nagyot nőtt! Jó kis növény, nagy az életkedve. Mi két éve ültettük, akkor egy arasznyi volt, és már 2 m magas 3 m széles. Tavaly még csak pár termés volt, idén viszont már többet lehetett nassolni róla. Sajnos, amennyire megszerettük, annyit még nem terem, de ahogy elnézem a tendenciát jövőre még jobb lesz, gyorsan belejön.
    Drukkolok, hogy a tiétek is ilyen jól viselkedjen, mert tényleg nagyon jó csemege.

    Hát igen az idei év, nálunk sem kedvezett a zöldségeskertnek, de történtek jó dolgok is. A krumplit már csak azért sem értem, mert volt csapadék, nőhetett, volna, de nálunk sem sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is jó kis növény! Az még hogy termett is ősszel igazi meglepetés volt. Én is két éve ültettem, csakhát a száraz nyarak nem kedveztek neki. Még az a gyanúm, hogy mivel komposzt van mellette, lehet a gyökere most elért valami tápanyagdús réteget.
      Hát igen a krumpli nekem is nagy meglepetés volt. Eddig mindig azt hittem a víz hiányzott neki, a mostani év igazolta hogy mégsem:)

      Törlés