2015. február 4., szerda

Borsó 2015

Azzal akartam kezdeni ezt a bejegyzést, hogy életemben először ültettem ilyen korán a borsót, mint ma. Ez valószínű igaz is, bár tavaly csak pár nappal maradtam le ettől az időponttól: Borsó 2014.
Természetesen Rajnai törpét vetettem, valószínű más fajtáknak ez a korai ültetés nem is tetszene, egyenlőre inkább nem is próbálkozom vele. A Rajnainak is az van írva a dobozára, hogy márciusban kell ültetni. Jó sáros volt a kert, valószínű egy darabig nem kell locsolnom. Gyönyörű idő volt ma, pedig a reggel még egy jó kis hózáporral indult. A kertben már napsütés volt, nagyon élveztem.
A tél alá vetés idén is elmaradt borsóból. Úgy látszik ez nekem nem akar összejönni, lehet nem is erőltetem. Ami nem megy, azt ugye ne erőltessük. Még majd később is vetek, lehetőleg szakaszosan, hogy az érés is szakaszos legyen. Legalább könyebb lesz szüretelni majd.

Az időjárást ilyennek jósolják az okosok:


Lesz még 1,5 hét tél, aztán jön a tavasz. Legyen igazuk, én a magam részéről már unom a telet.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes voltál a borsó vetésével! Az idén nekem is elmaradt az őszi borsó vetése, de volt benne egy kicsi szándékosság is. Nem terem az sem sokkal korábban, mint pl. a rajnai törpe, csak talán a fajtája jobb.
    Nagyon jó lenne, ha ez az időjárás előrejelzés sikeres lenne! Nagyon várom már én is a tavaszt, pedig hozzánk még csak most érkezett meg az idei tél.
    A locsolással azt hiszem, hogy nekünk se lesz egy ideig gondunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igyekeztem:) Akkor most megnyugtattál, nekem még sosem sikerült ősszel vetnem borsót. Valahogy mindig elmarad:) Nálunk már sokszor megérkezett a tél, meg el is ment.

      Törlés
  2. A próféta szóljon belőled. Már megint esik.:(
    Én ősszel tettem borsót, mert annyira tartja a vizet a földünk, hogy tavasszal sokáig nem lehet rámenni, így legalább a borsó időben lesz. A tavasszal vetett nekem mindig rosszabb minőségű volt, hamar öregedett. Lehet, idén már nem is vetek tavasszal, hacsak az őszivel nem történik valami. Most olyan öt centisek a növények, nem terem sokkal hamarabb, általában két héttel korábban tudom szedni. Hamarosan a tieid is utolérik.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanában errefelé is sokat esik, bár valószínű nem annyit mint felétek. Az én kertemre ilyenkor is rá lehet menni, bár kicsit sáros lettem. Ennek böjtjeként hamarabb kell majd locsolnom, mint neked.
      Hát legyen igazad :)

      Törlés
  3. Évekig csak a rajnai törpét vetettük, de úgy 4 éve áttértünk a Kelvedon csodájára, próbáld ki, érdemes! A terméshozama kétszerese, mint a rajnainak, eleinte nem akartam hinni a szememnek!

    Szép tavaszt, jó kertészkedést!

    Viktória
    Kárpátalja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Hasonló jókat kívánok neked én is!
      Pár éve már kipróbáltam én is a kelvedon csodáját, nekem annyira nem tűnt fel hogy többet termett volna. Inkább csak más volt az íze. Bár a hazai borsó mindig jobb, mint a bolti :) Ha viszont neked ez a tapasztalatod, akkor idén jobban figyelek rá, hátha csak figyelmetlen voltam korábban.

      Törlés