2013. június 23., vasárnap

Kerti aktualitások

Ma megvolt az utolsó borsószüret. Ennyi lett végül:


Kezdett már leromlani a minősége, jobb hogy vége. Nem a borsónak való ez a kánikula, inkább a hideget szereti. Azért termett eleget, legalább ötször szedtünk róla kisebb nagyobb mennyiséget. Végre mehetnek a helyére a paradicsomok. Jövő héten meg is ejtem a kiültetésüket. Kicsit le vagyok maradva velük, eddig foglalta a borsó a helyet. Így néznek ki a június 10-én kiültetett paradicsomok. Már szép méregzöldek a leveleik, de azért még kicsik:


Nem siettem idén a paradicsommal, mert a fagyasztóban még mindig van tavalyi. Le vagyok maradva, mint az idei tavasz. Nem baj, legalább ezt is kipróbálom. Szerintem hamar összeszedik magukat. Kétféle koktélparadicsomot ültettem eddig, sárgát és pirosat. A sárga állítólag nagyon ízletes. Módszeresen kezdtem felépíteni az ágyást körömvirág és büdöske védőnövényekkel.
A tavalyi málnaültetvény is elég jól néz ki, jót tett neki a csapadékos tavasz:


Itt a vége a cseresznyeszezonnak, már 1 db sincs a fán. Ezek az utolsó darabok:



Lassan elkezdődik a meggyszezon. Ha nem történik semmi gikszer jó sok lesz rajta:


Kicsit még lehet gyönyörködni a liliomokban, de már nem sokáig. A kánikula nem tett jót nekik:




6 megjegyzés:

  1. Azok a liliomok!!! Micsoda illat lehet ott!
    Olyan jó egy kertben hogy mindig van folyamatosan valamilyen zöldség vagy gyümölcs amit lehet szedegetni! Nagyon guszta az a cseresznye!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet elment a szaglásom, de nem nagyon érzem az illatokat. A múltkor a rózsának sem éreztem, most meg a liliomnak:)
      A második észrevételeddel nagyon egyetértek. Főleg ez a jó a kertben. Még jó, hogy előző tulajok úgy állították be a meggyet és a cseresznyét, hogy a cseresznye után jön a meggy, nem pedig párhuzamosan a kettő.

      Törlés
  2. Az a liliom engem is levett a lábamról:) Nekem kevés maradt az a fajta, nem tudom, hogy kifagyott, kirágta valami, mindenesetre kettő maradt, nagy bánatomra.
    Királyliliomom van helyette, az is csodaszép és illatos. Egyébként meg nekem minden virág szép :))

    Gyümölcsfáidat irigylem, nekünk nincs hely fáknak, ill. ha lenne, nem tudnék mást ültetni, vetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban szép volt a liliom, pár nappal a fotózás előtt még szebb volt. Sajnálom, hogy neked nem maradt. Amúgy szerintem is szép minden virág.
      Adjak kis helyet, hogy tudjatok fát ültetni? Próbálkoztatok már kordonfákkal? Az kis helyen is elfér

      Törlés
    2. No látod, az nem is rossz ötlet! úgyis van egy rész, ahol megszüntettük a szőlőlugast, talán ott elférne egy finom körte fajta. Ősszel fontolóra vesszük...:)

      Törlés
  3. Na örülök, hogy jó ötletet adtam. Az én új almáimat és körtéimet is kordonban fogom nevelni a szőlőlugasban. Nem akarom, hogy túl sok helyet foglaljanak.

    VálaszTörlés