2015. március 13., péntek

Zöldbimbós az őszibarack

Pár napja vettem észre, hogy az őszibarack zöldbimbós állapotba került. Meglepődtem, mert azt vártam hogy elsőre a kajszi fog  beindulni. A kajszi egyenlőre még  pihen, de az a gyanúm hogy nem sokáig.
Tavaly is ilyentájt indult be a kert: Barackok metszése

Így néz ki a  Red Haven barackfám metszés után:


Remélem jól csináltam. Kicsit mintha sok ág maradt volna rajta, nem volt szívem többet levágni. Ha majd esetleg sok lesz, akkor megejtek egy kis zöldmetszést a nyár végén. És itt a másik barackom, a Suncrest:



Ezen a fán nem maradt túl sok ág, ez biztos jó lesz. Néztem pár őszibarack metszéses videót, azokon a fákon is alig maradt gallyazat.
Egészen szép a Hungária sövényem. Ezen a példányon idén meglesz a 3. ágemelet, vagyis már meg is van, csak majd még le kell hajlítanom a harmadikat vízszintesre:


Lehet erről a képről annyira nem látszik a háttér miatt, de  majd ha kizöldül akkor majd talán jobb lesz.


4 megjegyzés:

  1. Erről le is maradtam valahogy, a sövényedről, pedig ugyanazon dolgozunk. Neked törpealanyon vannak a fák, vagy normál növekedésűn? Az Idared nálam is lassabb volt a többinél, de igazán csiga a Golden delicious. Ja igen és idén, az alsó ágpáron már nőhetnek a kisalmák! Kóstolóba-mutatóba. Hajrá barackok is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a tiedet láttam:) Az már egy kicsit nagyobb, mint az enyém. Az enyém még csak 2,5 éves. MM–106 az alany, azt írják róla féltörpe, vagy középerős növekedésű. Faiskolában vettük őket, és ezek szépek voltak. Ez volt a szempont, meg hogy mind a kettő suháng legyen, én alakíthassam. A Golden nálam nagyobb, mint a Gála, az idared meg persze a leglassőbb, mert belőle nem kordonfa lesz. Tavaly már volt virág mindegyiken, de termés az nem lett belőlük. Talán majd idén megkóstolhatóak lesznek.

      Törlés
    2. Nekünk is MM-106 alanyon vannak az almák a sövényben, kivéve az új Starkingot, mert az most törpére sikerült. Kíváncsi leszek a különbségekre. Nálunk a sövény egy része már 4.5 éves, más része viszont csak 1,5.

      Törlés
    3. Én is kíváncsi leszek a különbségre. Már csak a jövő miatt is.
      Akkor van mindenféle korú. Lehet nekem is kéne ültetni még valamit, olyan szépen fejlődnek.

      Törlés