2012. augusztus 13., hétfő

Seregély veszély

Akinek szőlője van az figyeljen oda, mert támadnak a seregélyek. Ha nem vagytok résen, akkor pillanatok alatt lezabálják a szőlőtöket. Egy 600-700 főből álló raj pár másodperc alatt is tetemes károkat tud okozni. Kb. ennyi seregély szokott a kertemben garázdálkodni mostanában.
Védekezni ellene  az ültetvények őrzésével, a madarak folyamos ijesztgetésével lehet. Ez azonban állandó odafigyelést kíván, mert a seregély intelligens madár, és hamar kifigyeli, ha az őrző személy nincs a helyén. A szőlősorok védőhálóval való letakarásával is védekezhettek ellenük. Én inkább ezt a módszert használom. 50x4 m-es hálót vettem, többet is. Nem volt olcsó, de ezt csak egyszer kell megvenni, aztán több évig használható. Ha nem teszek semmit, akkor bizony búcsút mondhattam volna a szőlőmnek. Pedig mindig elvégeztem az aktuális szőlőművelési teendőket.  Szép is volt a szőlőm, amíg a seregélyek  fel nem fedezték. Igaz nem permeteztem a szőlőt se, biztos azért ízlett nekik ennyire. Leginkább a borszőlőt ették, azon belül is a medoc noir-t. Úgy látszik jó szőlőm van:))
Így sikerült a védelem:


Az igazi pusztítást azzal okozza ez a "kedves" madár, hogy evés közben annyira ficánkol, hogy lábával, csőrével leveri az érett bogyókat. Csak a csupasz fürtök maradnak  utána. Azt olvastam róla, hogy hasznos madár, megeszi a legyeket, rovarokat. Hát nem is tudom mit gondoljak, mikor tele volt a kertem bogarakkal hol volt ez a 6-700 darab?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése