2012. szeptember 14., péntek

Paprikák a kertemben

Állítólag ma volt a nyár utolsó napja, holnaptól jön az ősz. Azért én még bemutatom nektek milyen paprikafajtákat ültettem a kertbe idén nyáron.
Amúgy azt tudtátok, hogy a hungarikumnak számító paprika őshazája Mexikó volt? Még Kolumbusz hozott belőle pár darabot annak idején. A paprikának nagy a C-vitamin tartalma. Szent-Györgyi Albert a paprikából előállított C-vitaminnal érdemelte ki a Nobel díjat. A savanyítás során hőkezelés nem éri  a paprikát, így a C-vitamin tartalma se semmisül meg. Így a legolcsóbb téli vitaminforrások közé tartozik a savanyított paprika.

A kertembe sokféle paprikát sikerült ültetnem.  Először is a kedvencem a Fehérözön:


Az eléggé csípős cseresznye:


A még csípősebb szentesi:



A már pirosodó fűszer:


Pechemre ez is csípős:)) Még jó, hogy nem szeretjük az erőset:)

2 megjegyzés:

  1. Ezek mostani képek?
    Mert akkor még jól bírják. Nálam már csak vegetál.
    Én is a fehér özönt kedvelem a legjobban. Utána az alma vagy citrom paprika jön.
    Az idén nem lett fehér özön.
    Szeretem a csipőset, csak a gyomrom nem. Így azt csak keveset ültetek.
    Hátt további jó munkát kívánok!
    GGy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos csak a csípős cseresznye friss kép, a többi még az "esős" hónapokban készült. Ami akkor is kevés volt, csakhát a semmihez képest a kevés is sok:)) Amúgy a cseresznyék elég jól bírták a szárazságot, a többi már kevésbé.
      Az erőset én el szoktam ajándékozni, annyira nem is szeretem.
      Köszönöm én is hasonló jókat kívánok!

      Törlés